June 24, 2009

Automatic translations

For those who want to read my little travel notes in another language than French or English, you can know activate the automatic translation button at the left side of the screen. I do not guarantee it will properly or even fully translate what I meant to say. I can guarantee you that it will introduce some weird translations. Sorry for this, but a little translation is better than none at all.

Thanks André, for all these wow features you have added!! (He is my brother-in-law, who takes my travel notes and pictures and puts them in this format - corrected, often translated in English with contextualised pictures from the Internet and appropriate hyperlinks - all of this a lot more presentable than what I would be able to do myself!!!)

Traductions automatiques
Pour ceux qui veulent lire mes petites notes de voyage dans une autre langue que le français ou l'anglais, vous pouvez maintenant utiliser la traduction automatique en cliquant sur le bouton à la gauche de l'écran. Je ne vous garantie pas que la traduction de mes propos sera correcte, ou même complète. Je peux toutefois vous garantir qu'il y aura certaines traductions bizarres. Désolé pour cela, mais un peu de traduction est mieux que rien du tout.

Merci André, pour tous ces bidules que tu as ajouté! (C'est mon beau-frère, qui digère mes notes et mes photos de voyage, et les met dans ce format - corrigé, souvent traduit en anglais avec des images contextualisées de l'Internet et des liens hypertexte - tout cela rend mon blogue un peu plus présentable que ce que je serais capable de faire moi-même! )

2 comments:

  1. Il y a 42 langues de disponibles dans le traducteur de Google (http://translate.google.com). Celui-ci est disponible directement pour quiconque, pour toute page internet. Le gadget intégré dans la barre de gauche se sert de ce traducteur automatique. Les résultats varient beaucoup. Il ne traduit que 70% du sens en moyenne, du français à l'anglais. Ça peut devenir parfois très rigolo tellement c'est insensé! Je suis curieux de savoir comment il traduit vers le Tagalog. Désolé, le warang-warang devra attendre encore un peu!

    ReplyDelete
  2. There are 42 languages available in the Google translator (http://translate.google.com). It is available to anyone, for any internet page. The translation gadget on the left column uses this Google tool. The results vary wildly. Around 70% of the meaning gets conveyed on average, when translating from french to English. The translations can sometimes be very funny from their nonsense! I am curious to know how it translates text into Tagalog. I'm sorry that warang-warang is not available yet!

    ReplyDelete